Inge’ skämt

220px-Washing_of_the_Lions

I dag är det 1 april och solen lyser. Inget skämt. I går var jag ute och sprang i Skatås och nös och nös och nös och nös sedan hela kvällen och halva natten. Inget skämt. I morse (förmiddags) vaknade jag av att grannen försökte gasa ihjäl oss med sin urgamla Volkswagenbuss som han har i garaget alldeles under oss. Inget skämt.

Får se om jag själv kan hitta på ett skämt, åt M. Blir trixigt. Han är svårlurad. På alla dessa år har jag bara lyckats slå blå dunster i ögonen på honom en enda gång. Få se nu, om jag drar till med något som har med semlor att göra, då hinner kanske hans mage reagera innan hans skeptiska hjärna gör det.

Strategin kallas “the emotional approach”. Kan funka. Inte ens Ture Sventon gillar semlor lika mycket som M.

Fritt fram att vara kreativ

