Hur det borde ha slutat

Häromkvällen var det 3D och fullt ös medvetslös i Bergakungens sal: Antonio Nymous och jag hade biljetter till Star Trek: Into Darkness.

Jag storgillade ettan och har sett om den flera gånger, och jag ville så hjärtinnerligt storgilla även tvåan.

Men det borde jag ju ha vetat vid det här laget, att tvåorna sällan klarar av att leva upp till de förväntningar som ettorna skapat. Och i det här fallet kvittade det att imdb.com visar tittarbetyget 8,3 av 10, dvs. en svag 4:a på “vanliga” skalan . Mitt stackars intresse blev ändå grundligt nernött till slut av filmens alla överdrivna skränigheter och bortslarvade trådar.

Fast jag är väldigt glad ändå att vi såg den. Det fanns många roliga 3D-effekter att njuta av. Och science fiction är alltid science fiction. Särskilt när man ändrar slutet. Även på den bra-iga ettan. Har man den i färskt minne blir detta HISHE-klipp förtjusande kul.

 

 

Fritt fram att vara kreativ

