Vet att jag kommer att tröttna inom kort

… på det nya temat, men just nu känner jag mig tillräckligt barnslig för att tycka att Activate-knappen var helt okej att trycka på. Hänger kanske ihop med att jag inte sov ens 4 timmar inatt. Så är det när man går och lägger sig för sent och klockan sedan ringer i gryningen – på M:s initiativ – bara för att det är en sån där jädrans bokrea just nu och det då gäller att hålla sig framme om man vill få det man vill ha. Bland annat blev det en tjocker bok om Beethoven, (ännu) ett symbollexikon, Uusmas bok om luftballongfärden som slutade i mystisk tragedi och som är så bra (den illustrerade upplagan) att det inte räcker att en gång i halvåret få ha den några veckor som lånebok från biblioteket (det är en förståeligt jävla lång kö på den). Därutöver en bok om hur något (universum) kan uppstå ur inget (blir yr bara jag läser förordet men det är sömnbristen, hoppas jag), en fin liten bok om fingerspel på gitarr, samt en intensivkurs i spanska (det är en skam att inte kunna tala ett så stort språk) som fick mig att tuppa av och drömma  att jag stod i en spansk trappuppgång och frågade om jag kunde få låna socker och köpa en tur och retur till Madrid.

