Barbar

Följetongspoddar. Det känns väldigt trevligt att kunna hörläsa både romaner och noveller av blandade författare på SR. Senast avlyssnade böcker är Nordiska Rådet-pristagaren Kjell Westös Hägring 38, i uppläsning av Stina Ekblad, samt Nobelpristagaren Patrick Modianos Nätternas gräs, i uppläsning av Staffan Göthe. Till min stora sorg måste jag dock erkänna att jag är en riktig kulturbedrövelse, för jag tyckte att båda böckerna var seeviiintråkiga.

Och nu blir det natthimmelrapport. Var ute och löptränade i mörkret igår, mest i hopp om att få se Geminiderna. Lyckades hitta ett så pass mörkt ställe att det kändes som att springa allt snabbare rakt upp i himlen. Det gav ett sådant enormt välbehövligt lyckorus att jag vill ha mer, mer, mer! När det gäller det utlovade “stjärnfallet” var en enda stjärna allt jag såg. Men den föll å andra sidan i ett sådant vackert majestät att det räckte. Kändes nästan som om den ville mig något.

 

Fritt fram att vara kreativ

