Om striden nu ska stå

Har alltid föredragit Koontz romaner framför Kings, men så hände något i julas. Jag höll som bäst på att läsa den sista delen i Koontz Frankensteintrilogi när en av julklapparna från M innehöll Kings Revelation. Började läsa och kunde inte sluta. Glömde Frankenstein totalt. Var bara bibliotekets hallå-lånetiden-går-ut-om-två-dagar som påminde mig. Men jag är inte frestad att skynda mig att läsa ut den. Vill liksom vara kvar i Kings värld ett tag till.

Därmed inte sagt att det inte går att “läsa” annat samtidigt. Fick nämligen också i finfin julklapp från M en självbiografi av favoriten Stephen Fry, Moab Is My Washpot, inläst av den angenämtröstade författaren själv. Trots att Fry tillhör ett helt annat universum än jag själv så får hans berättelse om sin uppväxt, sina tankar, nojor och drömmar och så vidare, att känna mig lite mindre… trött, kanske?

Det har varit en lång helg med jul, nyår och trettondag som ett stort mjukt bolster. Och jag fruktar morgondagen för då börjar Allvaret igen. Telefonringandet. Jagandet. Sig-själv-infinnandet. Me no like.

Fritt fram att vara kreativ

