Hårt tryck

Var inte det enklaste precis att hitta en kurs i akvarellmålning. Alla på ABF var fulltecknade, på Studiefrämjandet hade de inga målarkurser alls, och på Folkuniversitetet var det bara någon sorts kom-och-uttryck-dig-en-dag-kurs. Medborgarskolan var den kursverksamhetsinstitution som jag kollade absolut sist eftersom jag fått för mig att den också är den dyraste. Och kanske var det därför som det halleluja fanns platser kvar. Därmed har det blivit bestämt. Den 18 februari börjar jag kludda med vattenfärger.

Innan dess kluddar jag vidare med mina ritpennor, för det tycker jag är jävvla mycket roligare än att skriva, antagligen på grund av att jag fan inte kan teckna och därför inte kan komma här och ställa några krav.

Så jag tecknar och har kul med “fel” hand det allra sista jag gör innan jag somnar, och när jag vaknar nästa dag är det som att öppna en present och se vad det blev för något. Ofta tänker jag “oåh, har jag gjort det där, vad kul, vad kom det ifrån och vad ska hända härnäst?”.

Gissar att det blir svårt att upprätthålla “play mode” när jag börjar på kursen sedan. Kraven ligger liksom inbyggda i avgiften.

Ah, well…

Fritt fram att vara kreativ

