Teckna, teckna, teckna

…utan att låta sådana futtiga småsaker som komplett inkompetens lägga hinder i vägen.

 

Carolisabella_blyertshäst

Min stora målsättning det här året. Inte värdera, bara göra. Tror att det är då det blir som roligast, en misstanke som grundar sig på det faktum att jag tycker det är enormt skojigt att syssla med ting jag absolut inte kan – teckna (för säkerhets skull med fel hand), sjunga, spela gitarr, fotografera, pianoimprovisera, millimetermera – för när jag inte kan kan jag heller inte ställa krav, och kan jag inte ställa krav kan jag inte tappa tålamodet, och kan jag inte tappa tålamodet kan jag inte bli vansinnig på mig själv, och kan jag inte bli vansinnig på mig själv kan jag inte ta ut det på omvärlden och kan jag inte ta ut det på omvärlden kanske jag kan sluta få lust att kola vippen titt som tätt och istället se att tillvaron, även om det förbryllande ofta känns som om den inte angår mig, ändå är vansinnigt upptäckansvärd. Hver eneste dag.

Carolisabella_tuschfantasier

Fritt fram att vara kreativ

