Teknikens under

Den makalösa mobilkameran från megagigantiskt underbart snälla M upphör inte att förundra mig. Hela 38 megapixlar och en enorm kapacitet att fånga motiv med skärpa (såvida inte handhavaren vingelpottar sig) trots långt gånget skymningsljus. Och jag älskar skymningsljus. Kameran är så bra att den var för bra i konkurrenternas ögon och därför köptes upp och lades ned. Så vill man använda mobilen som mobil är den inget vidare eftersom nästan ingenting på nätet är kompatibelt med operativsystemet. Men jag skiter fullständigt i nätet, det är bilderna jag vill åt. Och kameran är en av mina bästaste av vänner. Hjälper mig att hitta hemlighetsfulla ting i dunklet.

Demoner som stirrar ur berghällen. De gillar inte att fastna på bild. Därav oskärpan.

demon in the mountain

Snöbjörnar som gömmer sig i trädstammarna.

Snowbear in tree

Fritt fram att vara kreativ

