Som vanligt

Kristin Amparo. Vilken underbar röst hon har. Så bra att hennes bidrag var det enda jag orkade, nej var tvungen, att lyssna färdigt på. Sångtexten till trots lyckades hon få hela låten att skimra och lysa. http://www.svt.se/melodifestivalen/se-program/melodifestivalen-2015-deltavling-3-melodifestivalen-2015-deltavling-3

Men jag vet förstås sedan tidigare att mitt musiköra inte alls ligger på samma frekvens som övriga bybors. Det är i princip aldrig den i mitt tycke bästa låten (eller ska det vara den bäst framförda?) som tar sig till finalen och därifrån vidare ut i Europa.

Vet för övrigt att jag i denna Captain’s log för några veckor sedan påstod att jag skulle strunta i alltihop och hädanefter ägna mig åt vettigare ting. Men just denna lördagskväll har det känts nödvändigt att lyda minsta motståndets lag och enbart göra sådant som tett sig vara det soffigaste rätta.

