Succé

Allt som oftast gör ComHem det tyst i vår fasta telefonlur. Sättet det sker på är förbryllande, men vi har vant oss vid att med jämna mellanrum ägna några timmar åt mekandet med sladdar som ska dras ur på knepiga ställen, bakom hurtsar, i skrymslen och vrår, i skuggor och – måste erkänna det – damm. Därefter väntan, isatta sladdar, ihållande tystnad och sedan några nya vändor med urdragna sladdar och väntan och skumraskbelysta omstarter innan det äntligen fungerar igen.

I regel går det alltså bra till slut, och vi får chansen att äntligen ringa Lund eller Emmaboda eller Danmark eller varthän vi nu behöver komma.

Men i dag har det varit alldeles som förgjort. Under loppet av en hel dag har vi krupit bakom hurtsar och dragit i sladdar tills vi blitt alldeles ömma i knäna och nernötta i tålamodet. Till sist kände jag mig tvungen att skriva en felanmälan till ComHems kundtjänst. Just som jag tryckte på Skicka ropade M bortifrån den mörkaste vrån att “nu funkar det igen!”. Jag undrade förstås: “Hur gjorde du det?!”

“Jag satte i sladden i rätt kontakt.”

 

