Grubblerier, grävlingar och godis

Skrivarkursen börjar 19 mars, och det börjar bli bråttom med tänket och med tangentbordsknattrandet. Måste ju se till att få valuta för pengarna, annars blir jag ännu deppigare än vad jag redan är. Och hur det ska gå då, det vet jag inte. Men på nätterna, när jag haft sömnproblem trots sömntabletterna, har jag hipp hurra fröjd och gamman givits chansen att få komma till insikt om vad som vore en himla bra vinkel på hele projekte. Så den ska jag köra på.

För övrigt.

På hemväg från målarkursen cyklade jag förbi en grävling i mörkret. Rultig och rar och rask. Glädjande nog försvann den in i en trädgård som gränsade till skog. Hoppas att den stannar där och inte springer över vägen något mer. Åtminstone tills alla lärt sig att göra som jag, cykla i stället för att köra bil. Gu va ja e bra.

Dessutom.

När jag kom hem hade kära hjärtanet gjort de absolut vansinnigt godaste chokladpraliner jag någonsin fått lägga mina klåfingrar på. Med kokossmak. Satan vad jag är lyckligt lottad. M. Du är bäst!

