Finns det hjärterum…

Liksom för att fira att alla boktravar äntligen hamnat på sina rätta platser i våra hyllor så gick gulle-M och köpte en Glassbok. Det fina med den är att den INTE får plats bland alla receptböcker som vi redan har och konstigt nog aldrig använder, och som jag med enveten energi äntligen hade lyckats hitta utrymme för allra längst ner till vänster i ett svåråtkomligt hörn. Finns inget annat att göra än att låta boken ligga framme med ursäkten att vi behöver den för att göra glass. Jag kan leva med det. Faktum är att jag ska gå och göra glass i detta nu. Chokladglass. M:s recept. Bokrecepten får vänta eftersom de kräver mer grädde än vad som finns i köldskåpet.

Hur som helst. Jag har också köpt böcker (som kommer att få plats i hyllorna så snart de anländer med posten): Skrivarcirkelledaren Mattias Hagbergs senaste bok De användbara samt skrivarcirkeldeltagaren Anders Lignells deckare Despotens dotter. Ska bli hur intressant som helst att läsa!

Och i väntan på postalt bokpaket ska jag rycka tag i bokhyllans och Eyvind Johnsons Drömmar om rosor och eld. Handlar om religiösa galenskaper på 1600-talet. Känns märkligt relevant.

