Lider av svårt missbruk

Kan inte sluta spela Tomb Raider 2013. Helt enastående grafik. Jag har kommit igenom nästan hela spelet på ganska kort tid, så jag misstänker att detta är den “lättaste” spelplanen i serien. Och den snyggaste. Vänligaste också, för spelmakarna tar en liksom i handen och signalerar att de inte är ute efter att luras. Känns himla trevligt. Alla dramaturgiska grepp finns också med, så gillar man inte det: tough luck.

Jag storgillar i alla fall Lara Croft. Har jag alltid gjort, även på film faktiskt. Och den här gången finns det väldigt mycket att upptäcka: Många hemliga skatter att leta efter, många reaktioner att testa. Och antalet “time runs”, som jag verkligen verkligen (!) avskyr, är guskepris begränsade till ett pyttelitet antal. Dessutom är det jävvla kul att få smyga på skurkar, skjuta dem med pilbåge och mosa dem i närkamper.

Det är nåt allvarligt fel på mig, jag vet. Men jag tar det.

