Vet ingen

Har under alla mina år i livet aldrig mött någon som ens närmar sig M:s nivå av tålmodig, renhjärtad godhet. Är djupt tacksam.

I dag lyste dessutom solen och jag hade hopp om att kunna hitta huggorm att visa M. För jag trampade nästan på en häromskymningen när jag var ute och skogssprang. Det var, tror jag, den första (levande) huggorm jag någonsin sett, och även om det gav adrenalinhöjande otäckkänningar att bli varnad om dess två giftgaddar blott någon meter ifrån så gav anblicken mig ändå mersmak. Men tyvärr, trots nästan-olycksplatsens lovande närbelägenhet till stenrösen och bergsskrevor så lyckades jag denna dag inte finna någon ny halvmeterlång brungrå smal sak med vertikala pupiller och misstänksam uppsyn. Så M har fortfarande inte fått chans att se vad jag pratade om när jag kom hem svettsprungen häromskymningen.

Men det var en fin promenad ändå.

