Ursäktad igen

Inget skrivet alls de senaste dagarna på grund av nonstop galenvärk i axeln och armen så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Känns som om makterna, de förbannade asen, verkligen inte vill att jag ska färdigställa min bok.

Beundrar verkligen människor som lär sig leva med kronisk värk, själv tappar jag lusten att leva fullständigt. Nästan fullständigt. En liten ljusglimt var att leta efter P2 och dess klassiska musik utan att lyckas men i stället hitta National Public Radio från Minnesota och deras Classical-kanal på FM 94.90. Upptäckte på så vis en övernaturligt skicklig cembalist och tillika dirigent i framförandet av Bachs Brandenburg Concerto No. 5: Christoffer Hogwood. Upptäckte också att jag borde ha lyssnat på Gunnar de Frumerie för länge sedan, i alla fall hans Pastoral svit för flöjt, stråkorkester och harpa. YouTube-länkarna låter tyvärr inte alls som de inspelningar som kunde avlyssnas från Minnesota, men de ger ett visst hum.

