Suck, suck, trippelsuck

Man går en hel kurs och övar på att i sin respons inte döma vad andra valt att skriva om. Men nyutsläppt i hagen, vad är det första man ska göra? Svar: Ha huggsexa om “tyck-yxan”. “Jag tycker att du skulle ha…” hit och “Jag tycker att du skulle ha…” dit.

Okej, jag fattar att Sixten och Bittan och Greta och Gusten och allt vad folk heter inte alltid delar mina intressen här i världen och hellre läser dussindeckare med blod, svettigt sex och tårar.

Men nu var det inte det jag skrev. Jag skrev i en helt annan genre, en som kräver att man tar av sig sina blodiga, svettsexiga, tåriga glasögon och låter den faktiska texten ange ramverket för responsen. Jag skulle vara hjälpt av att få veta vad som funkar och inte funkar utifrån textens egna förutsättningar. Jag är inte ett dugg hjälpt av att nån “tycker” att jag skulle ha skrivit en helt annan text.

Borde jag ha skrivit nåt annat tycker du? Oh yeah? tänker jag då. Well, you too. Cos your text was snoring boring.

Men det säger jag inte. För jag är 3, 2, 1… vuxen!

