Liten värld?

I går upptäckte jag att det knappast är en slump att jag är stormförtjust både i Terry Pratchetts böcker och i de två senaste Tomb Raider-spelen. För vem har skrivit Tomb Raider (2013) och Rise of the Tomb Raider om inte Rhianna Pratchett, dotter till ovan nämna favvisförfattare T. Pratchett?

Jag borde också skriva, men om jag ska försöka mig på ett bokslut så här under 2015 års sista 3 dygn så hittar jag farligt stora sprickor i “Hon som skrev klart sin angelägna roman”-drömmen.

Frågan är: Kommer drömmen att explodera i nyllet på mig, eller kommer jag att ta fram musklerna och limmet och vinka farväl till tvivlet – och lättjan – samtidigt som jag vinkar ajöss till det här året? Vet inte än. Vet bara att svaret i alla fall inte ges i några “hej, hej, skrivarkompisar”-kurser. De som anmäler sig till den sortens kurser och cirklar är ofta lika veliga som jag själv är. Vilket hittills alltid har slutat med att jag känner mig bra mycket mer dränerad än peppad. Bummer!

Så bort med alla skrivar-, målar- och andra kurser under 2016. Bort, bort, bort!

Note to self:
Write. Or don’t write. But make a decision, why don’t you? And also: Don’t expect other people to help you, or give you support in any of your creative enterprises. You’re in this on your own. Like it or not, I don’t care, but accept it. Deal? Then your life as a twentysixteenian has a fair chance of turning out to be awesome. So, good luck to ya and a Happy New Year!

 

 

