Lösningen på pollenallergi

Efter tre års empirisk forskning vågar jag påstå: Tallbarrsvatten gör susen.

I alla fall i mitt fall.

För…

Som vanligt inleddes säsongen med nysningar och rinnande ögon nonstop – al och hassel, ni är för fina för att jag ska kunna vara arg på er –  och som vanligt tog det någon vecka innan jag mindes att inte bara pollendårarna utan även deras botemedel står där ute i skogen: Tallarna. Bara att plocka med sig 10-20 tallbarr åt gången*, skrubba noga (om man som jag förskräckes över alla hiskeliga inälvsparasiter som kan spridas med fågelspillning), stoppa i en flaska, fylla på med vatten och låta dra i ca 1 dygn före inmundigande. Ett glas per dag har visat sig räcka. Inte en enda pollenallerginysning när väl kuren inletts.

 

* Vet ju att det är strängeligen lagbrottsligt att plocka granskott men har inte läst nånstans att det skulle vara verboten att plocka tallbarr.

 

