Att bara göra

När jag tror som allra mest att jag är sketaless på allting så funkar det att sparka in sig själv i någonting kreativt, vad som helst. Har jag märkt. Åtminstone glömmer man bort alltings pointlessness under de svettiga timmar som man försöker teckna av Tintin (galet mycket svårare än vad det låter, särskilt när man gör det med “fel” hand), eller när man försöker lära sig att sjunga direkt från bladet (precis lika svårt som det låter, särskilt när man aldrig tidigare lagt något större krut på att träna upp sitt relativa gehör) eller när man försöker analysera strukturen i en animerad och väldigt söt serie, på svenska kallad Äventyr i tid och rum. Resultatet ser inte mycket ut för världen, men det har gått åt en del energi att försöka  komma till botten med saken – och att få kläm på hur man hanterar pilar och bubblor i Scapple. Kan nog vänja mig och börja gilla så pass mycket att jag byter från Trial-version till Buy.

story analysis

