Får aldrig sluta försöka

… men jag är ändå så gammal och vis vid det här laget att jag förstår varthän skrivarforumet barkar och därför genast lägger av.

Visst kan jag förstå att somliga när en oro för att andra i forumet ska stjäla deras idéer och texter, men eftersom den sortens ventilerad ängslan innebär att alla vi andra genast blir misstänkliggjorda – något som är trist och glädjedödande – så inser jag att det bara är att hoppa av. Bättre att jag ägnar mig åt mitt romanskrivande i stället för att lägga energi på att försöka övertyga andra om att jag är ärlig. Kan ju annars bli hur farligt och jobbigt som helst i framtiden, eftersom vem som helst plötsligt kan få för sig att ens egna texter egentligen är deras. Då blir det ungefär som att försöka försvara sig mot en mobb som skriker mer än den tänker. Brrrr. Kusligt.

