Som på beställning

På vandring genom sömnlöshetens rike kom jag att tänka på dessa roliga rävar och försökte teckna av dem ur minnet. Gick inte. Blocket blev fullklottrat med konstigheter som mer liknade nåt ur en (mycket amatörmässigt tecknad) japansk animation än nåt ur en verklighetens skog.

I nydagljuset hade rävarna hunnit smita iväg ur mitt huvuds tank av grumligheter, men de återvände i reinkarnerat skick och krävde närstudier. Så det ska jag göra nu. Närstudera och kludda med mina Derwent-pennor. Agentmöss är väldigt skojiga att översätta men de kräver väldigt mycket för mycket av mig just nu… Ordlekar, bildlekar och andra avancerade vitsigheter, ruggigt snabbprat, märkliga ljud som gör mig nervös eftersom kontrollfolket tycks vilja att dessa ska transkriberas på ett sätt som de inte berättar hur. Und so weiter. Och så en vätte.

