Isskrapor och byxnötning

Så slog vintern till med isgator överallt. Desperationhalkevinglade mig fram mellan diverse butiker innan jag hittade nån som äntligen sålde isskrapor (så bråttom blir det när man inte ägt bil på decennier och trodde att vintern skulle dröja och man plötsligt inser att en degskrapa är nånting heeelt annat än det man behöver när natten lagt 2 centimeter knaggelfrost på söta bilens samtliga 8 fönster). “Jag är på jakt efter en isskrapa till vindrutan, har ni det?” Butikspersonen låter hakan falla, spärrar upp ögonen, och säger efter viss tvekan “Jaa, det ska vi allt ha…”. Och så leds jag till hyllan med fönsterskrapor. Tack men nej tack. Tvätta fönster är till och med ännu tråkigare än att rafsa omkring med skrivare, skanner, verifikationsnummer, bokföringskonton och backupdiskar. Att vara enskild näringsidkare i pysslingklassen suger.

Tur att man fick sig ett litet avbrott i form av en helgutflykt till Nääs där Nordiskt mästerskap för vallhundar i ungdomsklassen gick av stapeln. Jösses vad kallt det var, och lerigt och blåsigt. Och jösses vad duktiga jyckarna var. Fåren också. Det måste ju vara lite “work with me here”-koefficient på dem, annars blir det som en supernovaexplosion: Ull åt alla håll (som om jag visste vad en supernova egentligen består av).

