Inget nyårslöfte egentligen

…. mer en insikt att om det inte ska gå fullständigt åt helvete med allt så måste jag skaffa ett gymkort. Lättare sagt än gjort. Har under två dagars tid uppvaktat Fysiken vid Mossen tre gånger för att ens få kunna sätta igång. Och det har lett till ingenting. Har inte kommit längre i handlingen än till smärtsamma missförstånd angående priser och bindningstid och till jakt på den ansvariga personen för träningspasset som jag är intresserad av. Budet är att jag ska återkomma om två dagar för då hoppas de att deras hemsida ska ha uppdaterats så att man kan anmäla sig till den där introkursen som krävs för att man bäst ska förstå hur man mörbultar sin fåniga lilla kropp. Ryktet säger att måndag blir första träningsdagen. Om inte klassen blivit fullbokad förstås, innan jag hunnit anmäla mig. Alla dessa turer gör mig så slutkörd att det vete fan om jag ens orkar eller vill börja lyfta skrot och skräp på måndag. Hur många ytterligare uppvaktningar och upphostningar av hemliga avgifter krävs det innan jag slutligen sitter där och pustar i andras svett och lukter?

