Kritkonst

Det är ganska sällsynt med människor som är verkligt skickliga på det de gör. David Zinn är en av dem.

Själv är jag en som önskar att hon var urskicklig på något alls här i livet, men som bara gör det mesta hellre än bra. Och just nu känner jag ett vettvilligt starkt behov av att gå i skola hos Zinn och lära mig teckna och måla tredimensionelltillusoriskt. Förmodligen kommer resultatet att bli “hellre än på gränsen till hyfsat”. Gör inget. Bara så att jag lär mig principerna. Måste inte heller vara med just kritor – även om några kritstreck nog skulle ha fått mig att hitta inne på Fysiken, Mossen.

Helt urlöjligt att det ska krävas förvirrade rusningar fram och tillbaka varje gång jag ska hitta ut före dagkortets utgång och dryga böter som straff. Byggnaden är en fyrkantigt låda. Punkt slut. Om en trappa börjar till vänster och sedan vinklar sig åt vänster så borde det inte vara så himla svårt att fatta på vilket sätt, genom vilka salar, den hänger ihop med trappan som börjar till höger och också vinklar sig åt vänster, men hur många gånger …? Gah! Minns inte att mitt lokalsinne (bokstavligen) brukade vara så här skräpigt.

